Monday, May 28, 2007

VCD COUPLE

Aku trtarik tgk satu kaple jual vcd dkat pasar mlm Jit** smlm, apa yg mmbuatkan aku trtarik dan menarek prhatianku adalah they r a very young couple - skali pandang nmpak mcm pasangan kekasih...siap mlawak cubit2an senggol senggolan, bebudak ramaja zaman skrang ni bukn tahu malu, dah jd satu kelaziman dmana-mana...pompuan average height, pakai tdung, kemeja short sleeve & jeans, lelaki about 5'8" dgn t-shirt putih with jeans, & reasonably good looking ,same goes wit the girl...aku ushar jer, depa mniaga sebelah dgn tapak aku mlm tuh.
Satu masa si lelaki tu meronda ntah ke mana, tinggal c pompuan, so aku ambik ksempatan beborak dgn minah nih...& i'm quite shocked to know dat they've oledi married,baru 5 bulan..so my guess was wrong lah. C pompuan keja di butik, & c suami tu full time pnjual vcd pirate :)
"umor brapa dik" aku tnya.
"saya 20, suami 22, saya mai tulong dia mniaga blah mlm"
"pnah kena tangkap dak dgn pnguatkuasa?"
"ermm tak pnah, tapi kwn dia pnah laa, kna denda ooo,masuk jel la sat,tp tokey laa bayaq denda,salunya line boss klia, tonto ada...yg jadi tonto pon geng polis gak"katanya sambil tersengih2..
ermm this couple reminds of the movie Sepet,except its a real life one...i realized dat this couple lived within the vicinity of my house.What a coincidence hehe..& i'm sure to bump into them again,soon......

2 comments:

:+:CikPayung:+: said...

skrg dah ramai org kawen awal kan kan kan? =D mesti sweet je newly weds tu

Nazmy Mohamed said...

mmg suwit & feewits :p kita pon kna la kawen awal gak kan kan kan :p