Thursday, August 09, 2007

PESTA BUAH NEGERI KEDAH

Dusun ku berbuah lagi!technically ni bukn dusun aku, tp dusun arwah Pak Ngah & ayah aku, indirectly dusun aku jugak lah kan….luckily dis year buah mmg ckup2 lumayan & meriah, tak mcm tahun2 lepas…rezki lebih Allah kurnia tahun ni.

Tradisinya tiap2 tahun anak2 pak ngah i.e my spupu. 10 orang smuanya, akan buat knduri di dusun, jmput smua adik-bradik sdara mara brkumpul & mkn buah ramai2, unfortunately thn ni aku x dpat nk melapangkan masa, due to tight schedule plus commitments towards my business. So aku kena pergi ikut my own schedule…untuk pi kait buah rambutan & panjat pokok dokong.



skill mengait rembutan


terliur part 1


lagi terliur part 2


terliur part 3 : the beginning

Ekceli buah rmbutan lg bnyk pokoknya...tp dok snap gambor pokok dokong gak heheh

Dusun ni agak2 aku luasnya dalam 10 ekar, dusun ayah aku & arwah Pak Ngah bersebelahan, dipisahkan oleh pagar usang…bezanya dusun pak ngah lebih terjaga sebab anaknya yg no.2 tu rajin turun menebas, memugar, tarok baja etc, compared to my dad’s yg agak trbiar & dipenuhi belukar & semak samun :p

I manage to squeeze my schedule & went to the dusun on July 23rd & 26th, accompanied by Me*at & L*la…enjoy sakan budak2 tu mcm tikus jatuh dalam beras hehehe…

Till then...ciao!


No comments: